K čemu je validace a jak můžu validovat svůj účet?
Proces validace má za cíl zajistit dostatek informací v centrálním registru, které umožní jednoznačnou identifikaci vlastníka kontaktu pro případ, že ho bude potřeba identifikovat. Někteří poskytovatelé webových služeb mohou validaci mojeID vyžadovat pro plnou funkcionalitu (např. vstup do diskuzního fora nebo zaslání velmi drahého zboží z eshopu). Validace probíhá třemi způsoby:
Osobní návštěva – s platných dokladem totožnosti (občanský průkaz nebo u cizích státních příslušníků pas) a vytištěnou žádostí o validaci přijdete osobně na adresu našeho sdružení (Milešovská 1136/5, 130 00 Praha 3) Doklad totožnosti musí obsahovat jméno, příjmení, datum narození, adresu bydliště, fotku a platnost. Částečnou kopii dokladu si sdružení CZ.NIC archivuje.
Digitální certifikát (Elektronický podpis) – žádost o validaci ověřte platným elektronickým podpisem od některé z podporovaných certifikačních autorit (Česká pošta, s. p., První certifikační autorita, a. s. a eIdentity, a. s.) a zašlete ji na podpora@nic.cz. V případě fyzické osoby musí být certifikát vystaven na danou osobu. Pokud jde o firemní certifikát, musí být daná osoba v rejstříku firmy dohledatelná, abychom mohli ověřit osobní údaje žadatele.
Úředně ověřený podpis – na úřadě, na poště nebo u notáře ověřte svůj podpis na žádosti o validaci a originál zašlete na adresu našeho sdružení (Zákaznická podpora, CZ.NIC z. s. p. o., Milešovská 1136/5, 130 00 Praha 3). Dokumenty obdržené v procesu validace budou archivovány.
Validace účtu trvá, dokud nezměníte povinné údaje pro validaci (jméno, příjmení, email, datum narození nebo IČO, DIČ a adresu trvalého bydliště).